Warszawa już wprowadziła Strefę Czystego Transportu, a Kraków, czy Wrocław zaraz chcą go wprowadzić. Czy SCT ma sens, czy jest logiczny? Parę linków w tym artykule.
Przegłosowane. Pierwsza Strefa Czystego Transportu wchodzi w życie – w Warszawie. Pojawiają dziesiątki argumentów przeciw. Ukazuje się przede wszystkim obraz patologii, kłamstwa, niedomówień. Brak rozmów, brak negocjacji. A jeśli już się pojawiają, to w bardzo nieetycznej formie. Czy tak powinna działać nowoczesna demokracja? SCT to wiele pytań i wiele wątków. Pozwolimy mówić specjalistom.
Povagowani: Mamy DOŚĆ 🤬 Strefy Czystego Transportu TO NIE ekologia! Oto dane, fakty i badania. Koniec ściemy
Strefy Czystego Transportu: demaskuję propagandę – MotoBieda
i parę linków od MotoBiedy jako uzupełnienie:
- Strona przygotowana przez UM Warszawa nt. SCT
- Warszawska SCT: potencjalne korzyści i zmiany dla kierowców
- [ nie działa ] Aktualny obszar wydzielony na SCT w Warszawie
- Zalecenia dot. SCT w Warszawie
- Ocena rzeczywistej emisyjności w Warszawie
- Eliminowanie z ruchu drogowego pojazdów nadmiernie emitujących substancje szkodliwe (NIK)
- Ochrona powietrza przed zanieczyszczeniami (NIK)
Motodziennik EXTRA – Strefa Czystego Transportu i Okno Overtona. Jak nas władza robi w KONIA?
komentarz zarówno do wczorajszej uchwały Rady Warszawy (strefa czystego transportu w Warszawie) ale przede wszystkim, do tego co wcześniej i dookoła.
Do tej nieoczekiwanej zmiany i rozszerzenia strefy, a potem „nieoczekiwanej” zmiany i poprawki, która przywraca pierwotne założenia. Problem w tym, że to było bardzo łatwe do przewidzenia
Raport Ricardo.com – Ocena skutków Stref Czystego Transportu w Warszawie
Urzędnicze „samozaoranie” w Warszawie. Zamiast rowerów kupią nowe auta
Warszawa przyjmuje Strefę Czystego Transportu – Kontrowersyjne głosowanie
Wrocławska Strefa Czystego Transportu – Konsultacje społeczne w praktyce
LAB SCT:
„Badani wskazywali bowiem, że Strefy poprawią jakość powietrza, ale jednocześnie m.in. ograniczą ruch samochodowy, zwiększą przestrzeń dla rowerzystów i pieszych, czy też powiększą obszary zieleni. Tymczasem takie zmiany mogą nastąpić np. w wyniku przemian urbanistycznych – planowania przestrzennego, przebudowy dróg i przestrzeni miejskich, inwestycji w infrastrukturę rowerową, czy wreszcie wprowadzenia Stref Ograniczonego Ruchu (ograniczających lub eliminujących całkowicie ruch samochodów, niezależnie od ich napędu). Takie działania można prowadzić równocześnie z ustanowieniem SCT lub też bez – lecz sama Strefa, której zasada działania polega na (najczęściej stopniowym) eliminowaniu najbardziej trujących pojazdów, takich skutków nie gwarantuje.
źródło
Motodziennik #253 – SCT Warszawa – lobbyści i ideologia? Policzyliśmy auta które NIE WJADĄ
Auta „ekologiczniejsze” od starego gruza
Inicjatywa Stop Korkom
Stop Korkom o SCT (wystąpienie przed RM):